La doar 3 ani de la lansarea primului iPhone, Apple reuseste sa ocupe locul intai in ceea ce priveste profitul generat din vanzarea de telefoane mobile la nivel global. In anul 2007, la scurt timp dupa lansarea primului iPhone, profitul Apple din vanzarile de telefoane mobile reprezenta doar 1% din totalul profitului generat la nivel global, in doar 3 ani compania a reusit sa isi mareasca de 48 de ori profitul. Aceste informatii vin dintr-un studiu facut de compania asymco, iar daca ne uitam le cele 2 grafice observam ca Nokia a avut cel mai mult de pierdut de pe urma lansarii iPhone, compania generand 63% dintre profituri la nivel global(in 2007), in timp ce acum genereaza doar 22%.
The situation appears challenging for those that sell lower-end devices with small profit margins. Nokia being the seller of the most handsets overall is an excellent example, as the bulk of its devices don’t bring large amounts of profits relative to the number of sales. To illustrate, Apple enjoys six times the revenue when compared to the average Nokia device due to the average selling price: $600 for an Apple handsets vs. a sub-$100 average selling price for Nokia devices.
Nokia si-a gresit strategia cu vanzarea de telefoane low-end ieftine in cantitati mari, cand Apple vinde telefoane high-end foarte scumpe, in cantitati mai mici insa genereaza un profit mai mult decat dublu. Nokia se duce incet incet la vale si privind la ultima lor “creatie”, Nokia N8, parca incearca in mod constient sa bage compania in pamant. Pe langa Nokia, si RIM are de pierdut, in principal fata de producatorii de smartphones dotate cu sistem de operare Android. Din pacate ultimul model de BlackBerry a avut vanzari foarte scazute, asa ca RIM are mult mult de lucru pentru a-si mentine profitul la un nivel ridicat.