Nu puteti activa FaceTime pe Vodafone? Iata de ce!

Foarte multi utilizatori ai retelei Vodafone s-au plans pe acest site ca nu pot activa functia FaceTime prin reteaua de telefonie a acestui operator asa ca m-am gandit sa ii intreb pe cei de la Vodafone, prin intermediul ariei Vodafone Support de pe forum, care este sursa acestei probleme. Raspunsul unui tehnician Vodafone a venit astazi si clarifica intreaga situatie pentru majoritatea celor care au abonamente la acest operator :

Salut, aşa cum a zis şi @razclud după ce a vorbit cu unul din colegii mei, problemele întâmpinate de utilizatorii iPhone şi ai opţiunii FaceTime sunt legate de serviciile VoIP care pot fi folosite la internetul pe mobil doar dacă este activată extraopţiunea “Internet pe mobil Premium”. Aceasta costă 3.13 Euro (TVA inclus), nu oferă trafic suplimentar ci doar accesul la aplicaţiile VoIP şi poate fi activată pe orice tip de abonament. Momentan, pentru abonamentele de tip Gold există o problemă (cunoscută) la care se lucrează şi care va fi remediată în cel mai scurt timp posibil. Dacă mai sunt şi alte întrebări, nu ezitaţi să mi le adresaţi.

Mulţumesc,

Sergiu

Vodafone Support.

Deci conform celor de la Vodafone probmela tine de activarea unei optiuni care va permite sa folositi serviciile VoIP prin internetul oferit de operator. Daca vreti FaceTime pe Vodafone va trebui sa activati o optiune de internet pe mobil care costa 3.13€ lunar.

UPDATE: Iata si raspunsul la care probabil se astepta toata lumea. Apple restrictioneaza posibilitatea de a activa functia FaceTime doar pentru operatorii care comercializeaza oficial iPhone 4. Vodafone este restrictionata acum dar nu va mai fi de indata ce iPhone 4 intra oficial in oferta lor.

Salut,

revin cu o informaţie pentru clarificare. Funcţia FaceTime este disponibilă doar pentru operatorii care au acord direct cu Apple, iar Vodafone România va putea oferi acces la această funcţie odată cu lansarea oficială a acestor terminal.

Apple are o politică strictă de activare a acestei funcţii, prin intermediul setărilor specifice fiecărui operator, pe care le transmite când terminalul se sincronizează cu serverele Apple.

Cu privirea la funcţionalităţi, FaceTime nu permite VoIP, ci permite efectuarea unui apel video exclusiv cu ajutorul unei reţele Wi-Fi la care trebuie să se conecteze terminalul pentru a se putea produce apelul. Apelul video nu este disponibil momentan pentru terminalul Apple în reţeaua UMTS 2100 sau 900.

Sergiu,

Vodafone Support.