Saptamana trecuta posesoarea unui iPhone 3G din San Diego a dat in judecata compania Apple motivandu-si actiunea prin faptul ca, compania din Cupertino si-a mintit clientii in legatura cu performantele iDevice-urilor vechi in iOS 4 si i-a convins sa faca update la noul software desi acesta avea sa le faca telefoanele aproape inutilizabile. Daca aveti un iPhone 3G atunci stiti cu siguranta ca iOS 4.x functioneaza extrem de greu pe aceste modele iar iOS 4.1 care ar fi trebuit sa rezolve problema in realitate nu a rezolvat mai nimic. Femeia s-a aliat intre timp si cu alti posesori de iPhone 3G suparati pe Apple si impreuna au chemat compania in instanta pentru a le oferi, probabil, despagubiri pentru modul in care ales sa isi trateze clientii. Reclamanta sustine ca terminalul iPhone si-a pierdut aproximativ 80% din functionalitate datorita update-ului la iOS 4 si vazand clipurile video de pe internet tind sa ii dau dreptate.
Apple has falsely, intentionally and repeatedly represented to owners and consumers of the iPhone 3G that its new operating system for the device, iOS4, was of a nature, quality, and a significant upgrade for the functionality of all iPhone devices, when in fact, the installation and use of the iOS4 on iPhone 3G resulted in the opposite — a device with little more use than that of a paperweight.
Stim cu totii ca politica celor de la Apple este de a scoate produse noi cu software nou iar produsele vechi sunt “dezavantajate” de noul software astfel incat performantele lor sunt considerabil limitate pentru a forta clientii sa cumpere noile terminale. Apple practica acest lucru inca de la prima generatie de iPhone, practic iOS 3.x a limitat performantele iPhone 3G iar iOS 4 a limitat performantele 3GS-ului si a transformat 3G-ul intr-un fel de terminal dotat cu Symbian(stiti prea bine ca telefoanele cu Symbian se misca extraordinar de greu).
Oamenii vor chema Apple in instanta, Apple va angaja niste avocati mai buni sau va plati pentru a cumpara “tacerea” reclamantilor si totul va fi dat uitarii.