In-app purchase-urile reprezinta o foarte importanta sursa de venit pentru companiile producatoare de jocuri pentru iDevices deoarece prin intermediul lor ofera bonusuri pentru aplicatiile sau jocurile existente, bonusuri care completeaza aplicatia si care costa bani, destul de multi bani uneori. In clipul video de mai sus avem un exemplu cu aplicatia Tap Zoo care a determinat-o pe o fetita sa cheltuiasca 420$ prin in-app purchase-uri. Aplicatia ofera diferite bonusuri prin intermediul acestui sistem de achizitii, majoritatea bonusurilor costand doar 0.99$, insa unele dintre ele costa chiar si 99.99$. O fetita de 5 ani nu face chiar atat de usor diferenta intre cele 2 preturi si o familie din SUA a aflat cat de usor pot fi cheltuiti 420$ pe in-app purchases.
Pop-urile care apar datorita acestui sistem de achizitii incita copiii sa cheltuiasca bani, bani pe care ei nu ii au si bani pe care ei in realitate nu considera ca ii cheltuie. Apple a implementat o modalitate de blocare a acestor in-app purchase-uri insa din pacate compania nu l-a facut indeajuns de bun. Pentru a bloca in-app purchase-urile puteti seta un cod in telefon, acel cod il stiti doar voi si teoretic nici o alta persoana nu poate face achizitii fara el? Suna bine nu? Well not really.. Odata ce introduceti acel cod el ramane valabil pana… nu stiu pana cand dar odata introdus oricine poate face in-app purcahse-uri din aplicatii deoarece mecanismul de securitate nu se reseteaza la un anumit interval de timp.
Lasand la o parte toata problema cu purchase-urile, sa vorbim putin despre preturile aplicate de dezvoltatori. Majoritatea bonusurilor costa 0.99$ insa exista unele care costa 99.99$ iar un om care face des astfel de achizitii ar putea trece cu vederea diferenta aceasta. Daca te grabesti sa faci o achizitie nu vei observa chiar atat de usor ca acolo scrie 99.99$ in loc de 0.99$. Inainte sa sariti la gatul meu ganditi-va ca exista oameni care nu dau multa atentie la detalii iar un astfel de detaliu este extrem de important.
So, ce parere aveti? Avem un nou fail din partea celor de la Apple? Ar trebui impuse limitari cu privire la aceasta metoda de stabilire a preturilor?