Acum 2 zile Apple a publicat rezultatele sale financiare pentru ultimele 4 luni ale acestui an. Conform acestor rezultate vanzarile de terminale iPhone si accesorii au generat venituri de 10.47 miliarde de dolari pentru compania din Cupertino. Cifrele sunt usor mai mari fata de cele prezentate de Nokia anul trecut in cadrul ultimelei sale conferinte financiare insadaca luam in calcul previziunile Nokia pentru ultimele 4 luni ale acestui an atunci veniturile generate de Apple o plaseaza pe primul loc in topul vanzatorilor de terminale mobile. Nokia a anuntat ca se asteapta sa genereze venituri de 11.7 miliarde de dolari anul acesta din divizia sa de device-uri si servicii.
Cifra celor de la Nokia este intr-adevar mai mare decat ce ne-a prezentat Apple, insa Nokia include in aceste calcule atat vanzarile de smartphone-uri cat si cele de telefoane low end, vanzarile generate de tablete, laptop-uri si veniturile din servicii. Daca adunam la cifrele celor de la Apple si veniturile generate de iTunes, de vanzarile de iPod/iPad-uri si cele de Mac-uri atunci Nokia nu ar prea avea cu ce sa isi mai sustina afirmatia conform careia este cel mai mare producator de terminale mobile, din punct de vedere al incasarilor. Apple genereaza venituri mult mai mari decat Nokia din vanzarile de smartphone-uri, si in esenta intrece Nokia la toate capitolele, exceptie facand vanzarile de terminale low-end.
With sales of its iPhone handset and accessories hitting $10.47 billion in the winter 2010 quarter, Apple has now surpassed Nokia to become the world’s largest mobile phone maker in terms of revenue. Nokia’s most recently reported quarter saw its Devices & Services division bringing in 7.17 billion Euros ($9.7 billion), and the company projects Q4 sales of 8.2 to 8.7 billion Euros ($11.4 to $11.7 billion), but this includes more than just its smartphone sales. Nokia’s Devices & Services folds in the company’s line of handheld mobile computers, tablets and other devices falling within its Mobile Solutions group, as well as its global sales of non-smart feature phones in its Mobile Phones unit, as well as a Markets unit that manages the company’s Ovi-branded services ranging from email to its music and app stores.