Q1 2011 a fost cel mai profitabil din istoria Apple, compania avand incasari de aproape 30 de miliarde de dolari. Din totalul incasarilor, 10% au fost generati de piata din China, mai exact piata din China a contribuit 2.6 miliarde de dolari la incasarile companiei. Cifra este de 4 ori mai mare decat cea inregistrata in aceeasi perioada a anului trecut si explica importanta acordata de catre Apple acestei piete. In China se vand cele mai multe clone ale iDevice-urilor si totusi Apple reuseste sa scoata miliarde de dolari din vanzari legitime. Incasarile vor creste cu siguranta in urmatoarele luni cand Apple va lansa si iPad 3G in China, deci probabil Apple va depasi 3 miliarde de dolari in incasari de pe piata din China.
Within that market, Cook reported, revenue from greater China totaled $2.6 billion in Q1 2011, four times the revenue from the same quarter last year. Although China is the world’s biggest market for mobile phones, not all of China’s 1.3 billion citizens can afford an iPhone. But Huberty estimates that there is a core addressable market of 50 million middle-class Chinese with plenty of disposable income and a “strong interest in smartphones and the Apple brand.
Desi aceste vanzari par de neinchipuit pentru unii, ganditi-va ca Apple inca nu reuseste sa satisfaca cererea de pe piata si daca ar fi reusit sa produca mai multe terminale atunci probabil ar fi generat incasari si profit mult mai mari. Pentru Apple nu prea conteaza ca in China exista clone pentru iDevice-uri sau ca in China se face bisnita cu terminale iPhone, pentru ei conteaza ca o tara de pe glob le genereaza 10% din venituri si vor face tot ce pot pentru a mentine acea tara in topul prioritatilor.