Un articol interesant din New York Times prezinta compania Apple ca o platforma pe care an dupa an sunt lansate noi si noi produse care genereza venituri de zeci si zeci de miliarde de dolari pentru Apple dar totodata aduc din ce in ce mai multa atentie asupra companiei. Tableta iPad de exemplu, care a fost lansata in prima parte a anului 2010, ar ajunge sa genereze incasari de 20 de miliarde de dolari pentru Apple, conform unor analisti americani. Asta inseamna aproape un sfert din totalul veniturilor companiei pe anul 2010 si este doar inceputul. Tableta iPad a avut un succes atat de mare incat sunt curios sa va cum va reusi Apple sa mentina interesul clientilor sai.
“Apple has hit that magical combination of gradually shifting from a product to a platform strategy,” says Michael A. Cusumano, a professor at the Sloan School of Management at M.I.T. and author of “Staying Power: Six Enduring Principles for Managing Strategy and Innovation in an Uncertain World” (Oxford University Press, 2010).
Ziaristul care a scris articolul din New York Times prezinta o teorie destul de interesanta care in mod simplist suna cam asa : cumperi un iPhone, iti place foarte mult asa ca decizi sa cumperi o tableta iPad apoi poate un iPod Touch sau un Mac. Mai tarziu te decizi sa ii cumperi si sotiei sau copiilor si vazand produsele la tine altii vor fi interesanti sa faca achizitia. Teoria e cat se poate de reala si se aplica in cazul foarte multor oameni, inclusiv mie. Mi-am luat un iPhone(defapt 3), acum vreau o tableta iPad si pe viitor un Mac. Apple face produse grozave, dar o buna parte dintre oameni le cumpara motivati de “spiritul de turma”, de dorinta de a avea ce e mai nou indiferent daca e util sau bun.