In caz ca nu stiati, tot ceea ce faceti voi pe web este inregistrat de companiile care publica bannere publicitare pe site-uri. Fie ca vorbim de Google, Yahoo sau alti advertiseri mai mici, bannerele tuturor inregistreaza site-urile pe care intrati, paginile pe are le vizitati, etc. Totul se face in ideea de a invata tabieturile unui utilizator si de a afisa reclamele potrivite pentru el astfel incat utilizatorul sa dea click pe reclama si sa cumpere un produs/etc. Apple a implementat in versiunea pentru Mac OS X Lion a Safari un o optiune numita “do not track” care ar trebui sa opreasca bannerele publicitare din a ne urmari activitatea pe internet.
The tool is included within the latest test release of Lion, a version of Apple’s Mac OS X operating system that is currently available only to developers. The final version of the operating system is scheduled to be released to the public this summer. Mentions of the do-not-track feature in Apple’s Safari browser began to appear recently in online discussion forums and on Twitter. Do-not-track tools in browsers automatically send out messages to websites and online-advertising networks requesting that users’ movements around the Web not be tracked. The system will only work if Web companies agree to respect peoples’ tracking preferences.
Suna bine nu? O optiune care odata activata va bloca tot ceea ce inseamna urmarire a traficului facut de noi, etc. In realitate aceasta optiune functioneaza NUMAI daca advertiserii tin cont de ea. Practic browserul spune ca nu vrea sa ii fie urmarite miscarile pe net insa advertiserul poate sa nu tina cont de aceasta cerere si sa isi vada in continuare de treaba. Credeti ca advertiserii vor face cum vrea Apple si vor opri catalogarea activitatii utilizatorilor? Eu cred ca nu si de aceea aceasta functie “do not track” este absolut inutila in stadiul actual.
Versiunea Safari care contine aceasta optiune va fi disponibila abia din vada impreuna cu Mac OS X Lion.