Anul acesta a aparut pe piata o “hoarda” de tablete cu sistem de operare Android, producatorii lor visand sa fure din cota de piata a companiei Apple. Din pacate iPad 2 a fost lansata si toti producatorii au revenit cu picioarele pe pamant vazand ca tabletele lor inregistreaza vanzari nesperat de slabe. Daca iPad 2 s-a vandut deja in cateva milioane de exemplare, unele tablete precum Motorola Xoom abia s-au vandut in cateva sute de mii de exemplare si se presupune ca producatorii lor au redus numarul de unitati ce urmeaza sa fie produse anul acesta iar reducerea este semnificativa.
Eee Pad Transformer, Motorola’s Xoom, BlackBerry Playbook si Samsung Galaxy Tab sunt cele mai bune exemple de tablete care trebuiau sa schimbe piata insa au ramas pe rafturile magazinelor adunand praf. Graficul de mai sus facut de cei de la J.P. Morgan ilustreaza numarul de tablete comandate pentru anul 2011 de producatori si reducerile pe care acestia le-ar fi facut fata de primul sfert al anului 2011. Apple ramane in continuare cu 38 de milioane de tablete iPad 2 ce ar urma sa fie livrate clientilor insa Acer, Asus, Dell, HP, Samsung, Motorola, RIM, sau Toshiba par sa fi redus semnificativ numarul de tablete ce urmeaza sa ajunga pe piata.
Pentru mine noile tablete au fost si raman o mare dezamagire deoarece in lipsa unei concurente active Apple va frana inovarea preferand sa implementeze functii noi mai putine in iPad insa indeajuns de multe incat sa isi mentina pozitia dominanta pe piata.