Apple este o companie pentru care valoarea brandului conteaza extrem de mult, de aceea a stabilit un set de reguli care trebuie respectate de catre toti cei care ofera un produs Apple drept premiu in cadrul unui concurs. Acest set de reguli a fost publicat undeva in cursul anului trecut si obliga companiile care fac promotii pentru produse Apple sa aplice respectivele reguli in campania de promovare. Teoretic orice companie din lume care face o campanie trebuie sa respecte regulile ori se va trezi probabil chemata in judecata de catre Apple pentru nerespectarea regulilor. Care este motivul acestui set de reguli? Motivarea sta in faptul ca Apple nu doreste ca brandul sau sa fie devalorizat de campanii care nu promoveaza in mod corect functiile produselor sale.
Pana acum Apple nu s-a implicat activ in impunerea acestui set de reguli insa de curand o televiziune americana a avut discutii cu reprezenanti ai Apple din cauza nerespectarii regulilor intr-o campanie desfasurata in SUA care avea drept premiu tablete iPad 2. Din punctul meu de vedere ceea ce face Apple este corect pentru ca trebuie sa isi protejeze brandul si felul in care sunt percepute produsele sale. Deocamdata compania nu a oprit vreo campanie prin care se ofereau produse Apple ca premiu insa nu se stie niciodata ce se poate intampla.
Iata ce reguli trebuie avute in vedere de catre cei care fac promotii pentru produse Apple. Mi se pare interesanta interzicerea folosirii cuvantului “gratuit” in promotii sau a obligativitatii de a cumpara 250 de iPod Touch-uri daca vrei sa faci o promotie.
- iPad, iPhone and the iPhone Gift Card may not be used in third-party promotions.
- iPod touch is only allowed to be used in special circumstances and requires a minimum purchase of 250 units.
- You may NOT use the Myriad Set font on or in connection with web sites, products, packaging, manuals, or promotional/advertising materials.
- The use of “free” as a modifier in any Apple product reference in a prominent manner (headlines, call- outs, etc.) is prohibited.
- You must submit all marketing materials related to the promotion of Apple products to Apple for review.
This post was last modified on iun. 2, 2011, 7:48 AM 07:48