Compania Flurry din SUA a analizat statisticile privind tabieturile posesorilor de iDevices si a descoperit ca in SUA aplicatiile gratuite genereaza 65% din veniturile aplicatiilor incluse de Apple in topul aplicatiilor cu cele mai mari venituri. Poate va vine greu sa credeti dar aplicatiile freemium atrag mai multi bani si conceptul este extraordinar din simplu. Dezvoltatorul lanseaza aplicatia gratuita in App Store, utilizatorii o folosesc insa pentru a beneficia de functii noi sau de alte bonusuri trebuie sa plateasca. Dezvoltatorii ofera prin in-app purchases continut nou, functii pentru aplicatii sau bonusuri pentru jocuri iar totul costa de la 0.79€ si pana la cativa zeci de euro.
Trendul acesta a inceput undeva in cursul anului trecut cand dezvoltatorii pareau a fi tot mai interesati sa lanseze aplicatii freemium in locul celor platite. O aplicatie gratuita atrage multe descarcari, o aplicatie gratuita atrage mult mai mult utilizatori si sansele ca un om sa plateasca dupa ce a incercat aplicatia sunt mult mai mari. Multe companii dezvoltatoare de aplicatii pentru iOS castiga bani buni cu aceasta tehnica si se pare ca in viitor tot mai multe aplicatii vor fi construite pe acest concept.