In doar un an de zile pretul mediul al unei aplicatii din App Store a scazut cu 28% de la 2.01$ in iunie 2010 la 1.44$ in luna iunie a acestui an. Informatia a fost oferita de catre compania de analiza a pietei numita Distimo care sustine ca jocurile sunt cele mai populare aplicatii cumparate din App Store, reprezentand 56% dintre cele 300 de aplicatii listate in topul celor mai achizitionate aplicatii. Veniturile generate de vanzarea aplicatiilor au scazut fata de anul trecut insa veniturile generate de in-app purchase-uri au crescut cu de pana la 10 ori fata de aceeasi perioada a anului trecut, semn ca Freemium este conceptul ce trebuie urmat de catre dezvoltatori.
The average selling price of games declined by 28% over the last year, while the revenue generated by the most successful freemium games increased tenfold during this period in the Apple App Store for iPhone. The presence of virtual currencies within games is one of the main reasons behind the popularity and monetization success of in-app purchases. 35% of the 300 most popular free games in June use some sort of virtual currencies to monetize in the Apple App Store for iPhone. Looking at the 300 most popular paid for applications, 72% of downloads are generated by games while the remaining 28% of downloads are generated by applications other than games in the Apple App Store for iPhone.
Probabil ca ati observat si voi acest trend si multi dintre marii dezvoltatori de aplicatii prefera sa ofere jocul la un pret mai mic dar functiile importante trebuie achizitionate prin in-app purchase. Gameloft a incercat acest sistem si a avut succes, alti producatori de aplicatii il folosesc fara nici o problema si pe viitor vom ajunge probabil in situatia de a lua aplicatiile gratuit in versiune “lite” si de a cumpara restul functiilor mai tarziu. App Store-ul este desigur magazinul de aplicatii care genereaza cei mai multi bani din astfel de practici si lucrurile nu par a se schimba prea curand.
This post was last modified on iul. 27, 2011, 3:57 PM 15:57