Problemele falselor magazine Apple din China sunt departe de a fi terminate pentru ca autoritatile din Beijing obliga acest gen de magazine sa inalture logo-ul Apple din orice stand de prezentare sau din denumirea firmei. O campanie de descoperire si avertizare a acestor magazine a fost inceputa de catre autoritatile din Beijing insa deocamdata foarte putine dintre magazinele vizate au luat masuri pentru a respecta avertismentele. Unii patroni au acoperit doar partial logo-urile Apple din magazine iar altii nu au interzis angajatilor sa mai poarte tricourile albastre pe care angajatii adevaratelor magazine Apple le poarta.
Beijing’s city government is attempting to crack down on local retailers exploiting Apple’s logo and other branding. Businesses not licensed by Apple are being told to cover up any of the company’s logos, and avoid terms like “Apple authorized reseller” or “Apple direct retailer”. The focused anti-spoofing campaign is expected to last a month. The local government officials remark that the sheer number of unauthorized vendors may be affecting the authorized ones. Authorized seller complains that the unauthorized competitors can offer fake or smuggled Apple products, and will often use much larger Apple logos without Apple’s permission …
Cea mai mare parte a eforturilor guvernului chinez au fost concentrate in districtul Zhongguancun, un “paradis” al electornicelor furate sau contrafacute. In acea zona exista foarte multe “magazine” Apple pe care autoritatile de la Beijing le urmaresc si pe care probabil le vor inchide avand in vedere ca anumiti reprezentanti ai Apple ar fi ajutat autoritatile sa descopere care magazine nu sunt afiliate companiei Apple. Din punctul meu de vedere asemenea operatiuni nu vor avea vreodata succes atat timp cat ele au scopul doar de a avertiza si nu de a inchide magazine care incalca in mod flagrant drepturile altor companii.