V-am spus ca jocurile freemium genereaza mai multi bani pentru developeri decat jocurile platite si totul sta in faptul ca jocurile freemium pot fi descarcate gratuit insa permit achizitionarea de obiecte virtuale prin in-app purcahse-uri. Exista o multitudine de jocuri care permit acest lucru iar cei de la Flurry au analizat peste 57 de milioane de descarcari facute de utilizatori din intrega lume pentru a descoperi pe ce cheltuie banii gamerii. Se pare ca in jocuri gamerii cheltuie cei mai multi bani pe obiecte consumptibile si nu pe obiecte durabile. Spre exemplu, utilizatorii cumpara gloantel, ingrasamant, seminte pentru diverse jocuri si nu cumpara obiecte virtuale care nu se consuma dupa una sau mai multe utilizari.
The chart shows that over two-thirds of all items purchased in iOS and Android freemium games are consumable, goods that users deplete. Measured another way, approximately half of all real dollars spent within all apps are for game items consumers don’t keep. Based on our data, the most popular virtual purchase, consumable or otherwise, is for “premium” in-game currency. Premium currency can be spent in a number of ways to accelerate progression in a given game, including converting it into “grind” currency, the primary currency that consumers accrue and use through normal gameplay (a.k.a. the “grind”). Premium currency, which also allows consumers to purchase special items that cannot typically be acquired with regular “grind” currency, is said to “alleviate the grind” (i.e., allow a user to advance faster in a game). Games that are designed with consumable items in mind tend to monetize very well. For developers, this offers the best ROI on game development resources.
Desi vorbim despre bunuri virtuale care nu pot fi transformate in bani, utilizatorii cheltuie bani adevarati pentru le cumpara si dezvoltatorii castiga foarte bine din aceasta afacere. Infinity Blade, Pocket God, 9mm si multe multe alte jocuri permit utilizatorilor sa cumpere diverse obiecte prin in-app purchase-uri iar o buna parte dintre aceste obiecte se consuma dupa prima sau a doua utilizare deci devin inutile. In imaginea de mai sus avem si raportul dintre bunuruile consumptibile, cele durabile si cele pentru personalizare si observati ca bunurile consumptibile sunt de departe cele mai achizitionate.
Peste cativa ani toate aplicatiile vor fi gratuite iar noi vom fi nevoiti sa platim din joc pentru a avea parte de toate functiile.