Apple vs Samsung – profit vs fragmentare

    Dupa Q3 2011 am aflat ca Apple inregistreaza 52%(56% dupa unii) din profitul intregii industrii de telefone mobile si “cheia” succesului companiei Apple ar putea avea in spate o filosofie destul de simpla. Mai sus avem intreaga lnie de terminale iPhone pe care Apple le vinde in momentul de fata si observati ca vorbim doar despre 4 dispozitive. Practic vanzand atat de putine dispozitive Apple poate obtine preturi foarte mici pentru componente deoarece cumpara extrem de multe si are posibilitatea de a “forta” mana producatorilor si de a obtine preturi foarte bune.

   Mai sus si mai jos aveti linia de telefoane mobile a celor de la Samsung si puteti observa ca vorbim despre extrem de multe dispozitive care se vand in cantitati impresionante insa din pacate nu genereaza la fel de mult profit pentru compania asiatica. Desi Samsung produce anumite piese pentru terminale mobile, este nevoie sa cumpere altele si la atat de multe produse e greu de obtinut discount-uri la fel de mari precum cele ale Apple pentru ca Samsung nu cumpara extrem de multe piese de acelasi fel pentru terminalele sale. Acesta ar putea fi motivul pentru care Samsung, compania care castiga cel mai mare profit dupa Apple, nu reuseste sa intreaca deocamdata compania din Cupertino, motiv expus de cei de la M&M.

   Eu as spune ca adevaratul motiv pentru care Apple are un profit atat de mare sta in faptul ca preturile iPhone-urilor sunt mult mai mari decat ar trebui sa fie. Totul se rezuma la marketing-ul facut unor produse premium care din pacate incep sa nu mai fie chiar atat de “premium”.