Pentru un dezvoltator de aplicatii pentru iOS ziua in care o aplicatie este publicata in App Store este extrem de importanta. Alegerea zilei, a perioadei din zi si a pretului pot determina felul in care aplicatia va fi primita de catre utilizatori. In App Store-ul romanesc aceste lucruri conteaza prea putin insa intr-un App Store dinamic precum cel din SUA unde topurile se schmba extrem de repede, acesti factori sunt extraordinar de importanti. Compania MobileWalla a analizat lansarile de aplicatii facute in Android Market si App Store intre lunile mai – septembrie 2011 si a descoperit ca aplicatiile lansate in zilele de duminica au avut cel mai mare succes.
If you’re a developer, your app is more likely to be successful if you launch it on a Sunday. That’s according to a 17-week analysis by mobile analytics firm Mobilewalla. The company looked at the apps released on a daily basis in Apple’s App Store and Android’s Market from May 16 to September 8th. During that time, 91,754 iOS apps were released in the App Store. Among that pool of apps, those launched on a Sunday performed statistically better than those released on other days of the week.
Cei de la MobileWalla au analizat statistici pentru aproape 92.000 de aplicatii lansate in App Store in respectivele 5 luni si au descoperit ca majoritate aplicatiilor din top 240 cele mai descarcate aplicatii din App Store au fost lansate intr-o duminica. O alta parte interesanta a studiului are legatra cu modul in care sunt recunoscute aplicatiile deoarece o aplicatie din App Store are de 4 ori mai multe sanse de a fi descoperita de utilizatori decat aplicatiile din Android market. Acum stiti cu totii ca vorbim despre doua ecosisteme extrem de diferite si dezvoltatorii stiu cum sa se orienteze in fiecare in parte.