Exista multe moduri de a convinge clientii sa scota bani din buzunar si cei de la Vodafone au gasit o metoda buna prin blocarea serviciului VoIP pe anumite optiuni de internet. Desigur ca pentru problema blocarii serviciului VoIP exista si o rezolvare sub forma unei noi optiuni de internet care este putin mai scumpa dar ofera acces la orice servicii. Problema este ca Orange si Cosmote ofera utilizatorilor acces aproape nerestrictionat la retea si serviciul VoIP functioneaza fara probleme pentru ei dar Vodafone o tine pe a sa si dupa ce a refuzat sa ofere internet tethering pe iPhone timp de mai bine de un an de zile, refuza in continuare sa ofere VoIP gratuit.
Pentru multi lipsa functiei VoIP nu este prea importanta insa cei care doresc sa utilizeze aplicatii precum Viber sau Skype ar trebui sa intrebe la Vodafone daca au permisiunea sa faca acest lucru. Mi se pare putin cam fortata decizia celor de la Vodafone de a restrictiona serviciul VoIP pe anumite optiuni de internet insa ma indoiesc, ca echipa de marketing de acolo se va trezi din somn si va decide ca face un lucru nu prea ok. Motivul din spatele acestei decizii este unul simplu: Vodafone trebuie sa vanda minute si SMS-uri in retea, banda trebuie decongestionata si o asemenea restrictie reprezinta o miscare numai buna pentru conducere.
Chiar daca Vodafone se mentine pe pozitii, schimbarea poate veni de la voi prin “stresarea” serviciului de clienti sau a angajatilor din magazine cu cereri repetate de a “elibera” VoIP-ul pe toate optiunile de internet. Daca nu faceti asta aveti doua optiuni: platiti suprataxa Vodafone sau plecati la alt operator, oferte bune exista si in alta parte.