iMac-ul este un produs lansat de Apple in urma cu cativa ani de zile care ofera utilizatorilor posibilitatea de a cumpara un PC complet functional inclus direct in carcasa unui monitor. Acest gen de calculatoare se numesc all-in-one deoarece elimina necesitatea utilizarii unei carcase separate pentru a stoca hardware-ul necesar functionarii produsului. Un iMac are un pret de pornire de peste 1000$ insa nu este singurul produs de pe piata deoarece alti mari producatori de calculatoare si laptop-uri au in vanzare PC-uri asemanatoare.
All-in-one PCs, such as Apple Inc. (AAPL)’s iMac, include all the parts of the computer — except the keyboard and mouse — within the main chassis. The market grew 39 percent to 14.5 million units worldwide last year, according to DisplaySearch. The iMac accounted for 32.9 percent of shipments in the third quarter, the research firm estimates. Lenovo Group (992), meanwhile, grabbed the No. 2 spot in the all-in-one segment by appealing to customers in China. It had 22.7 percent of sales in the third quarter, followed by Hewlett-Packard with 21.4 percent. The total market may grow to 23.3 million units by 2014, according to DisplaySearch.
Ei bine intr-o piata in care competitia nu este chiar atat de mare Apple a reusit sa obtina o cota de piata de 32.9% in Q3 2011 vanzand peste 10 milioane de iMac-uri. Compania ar fi inregistrat probabil vanzari mult mai bune daca preturile produselor sale ar fi ceva mai mici insa chiar si asa Apple o duce foarte bine. Anul acesta Apple va lansa o noua linie iMac si cum produsele lor incep sa fie din ce in ce mai cautate e posibil ca actuala cota de piata sa creasca simtitor.