Marii producatori de smartphone-uri planuiesc sa aplice strategia de succes a companiei Apple

  Anul trecut Steve Jobs spunea ca 2011 a fost anul copiatorilor acuzand mai multe companii de copierea iDevice-urilor lansate de catre Apple pe piata in ultimii ani. Afirmatia lui Steve Jobs a fost adevarata insa ea ar putea fi la fel de adevarata si in anul 2012 deoarece 4 mari producatori de smartphone-uri ar fi luat decizia de a implementa una dintre stretegiile de succes ale Apple. HTC, Motorola, Sony si RIM ar dori sa lanseze mult mai putine modele de smartphone-uri anual, exact cum face Apple cu terminalul iPhone care este actualizat doar o singura data pe an.

Smartphone vendors including HTC, Research in Motion (RIM), Sony and Motorola Mobility all are likely to adjust their strategies by reducing the number of new models launched each year, while focusing their resources and marketing on designated models, according to industry sources in Taiwan. The strategy shifts come after Apple and Samsung Electronics have apparently managed to widen their market share against rival vendors by focusing on a single or some flagship models each year, the sources noted.

   Ideea lor este buna, s-a dovedit ca are succes insa depinde foarte mult si de compania pe care o utilizeaza. Desi pentru Apple aceasta strategie s-a dovedit a fi “castigatoare”, pentru altii aplicarea aceluiasi plan ar putea avea efecte complet diferite. Apple lanseaza un iPhone o data pe an insa atunci cand o face o face cu fastinsa intre timp tine utilizatorii in suspans cu diverse zvonuri legate de produsele sale. In cazul celor 4 companii nu am vazut un buzz la fel de mare precum in cazul Apple si nu stiu cat de multe vor avea de castigat prin reducerea numarului de smartphone-uri lansate in fiecare an.