Intr-un interviu acordat celor de la BusinessWeek Steve Ballmer, CEO al Microsoft, a discutat despre strategia companiei sale in “lupta” impotriva companiei Apple. Ballmer sustine ca Microsoft trebuie sa o “invinga” pe Apple si va incerca sa o faca prin orice mijloace cu putinta, unul dintre ele fiind pozitionarea magazinelor fata in fata cu cele ale Apple. Multa lume s-a intrebat de ce a ales Microsoft sa abordeze aceasta strategie si Ballmer a oferit acum raspunsul in BusinessWeek. Cei de la Microsoft au luat decizia de a nu mai participa la CES in viitor, multa lume spune ca este o miscare identica, cu cea facuta de Apple si avand in vedere afirmatiile lui Ballmer tind sa cred acelasi lucru. Desigu ca de-a lungul anului Microsoft a mai luat cateva decizii pe care unii le-au vazut ca fiind copiate dupa cele ale Apple insa poate nu toate au fost facute in acest scop.
At present, Microsoft has 14 retail stores and plans to open up to 75 more over the next three years, usually placing them as close as possible to Apple outlets. “Well, the traffic is going to be there, and we’ve got to beat them anyway,” Ballmer says with a shrug. Meanwhile, Microsoft has been giving the Best Buys, Wal-Marts, and other third parties an education in the New Microsoft at a 20,000-square-foot facility a few miles from its Redmond headquarters called the Retail Experience Center, or REC.
In urmatorii 3 ani Microsoft intentioneaza sa lanseze peste 60 de magazine si majoritatea dintre ele vor fi pozitionate chiar langa cele ale companiei Apple. Concurenta este buna, concurenta ii va motiva pe cei de la Apple sa devina mai buni insa cred ca Microsoft devine putin prea agresiva in tentativa sa de a fura o parte din clientela celor de la Apple. In general cei care ajung la Apple pleaca de la Microsoft si nu stiu cati ar fi dispusi sa se intoarca indiferent unde face Ballmer magazinele.