Chiar daca valoarea capitalizarii bursiere a companiei Apple este mare, in ceea ce priveste valoarea brand-ului alte companii americane ocupa locuri fruntase intr-un top mondial. Cei de la Bloomberg au prezentat recent topul anual al celor mai valoroase branduri si in anul 2011 compania Apple a reusit sa dubleze valoarea propriului brand urcand 9 pozitii in top 10 cele mai valoroase branduri din lume. Brandul companiei Apple valoreaza 33,492 miliarde de dolari mai putin decat jumatate fata de brand-ul Coca Cola care valoreaza aproape 72 de miliarde de dolari si se claseaza pe prima pozitie.
Cand vine vorba de competitorii directi, Apple este in spatele companiilor IBM, Microsoft, Google si Intel ale caror brand-uri valoreaza 69, 59, 55 si respectiv 35 de miliarde de dolari. In topul celor mai valoroase brand-uri doar in cazul companiei Microsoft s-a inregistrat o scadere in ceea ce priveste brand-ul companiei si Apple a avut cea mai mare crestere. Desigur ca valoarea unui brand nu prea ajuta in vreun fel compania insa Apple este singura companie care a reusit sa intre in top 10 cele mai valoroase brand-uri din lume anul acesta, restul companiilor pastrandu-si pozitiile.
Ce a generat aceasta crestere a valorii brand-ului companiei? Lansarile produselor care au avut loc in acestui an si succesul inregistrat de ele pe piata.