Younghee Lee, directorul de marketing al companiei Samsung, a declarat intr-un interviu la CES 2012 ca si-ar dori sa gaseasca un mod prin care compania ar putea “convinge” utilizatorii sa iubeasca brandul Samsung la fel cu fanii Apple iubesc brandul Apple. In tentativa de a deveni placuti cei de la Samsung au ales sa arunce cu noroi in iPhone, o strategie care cu siguranta va atrage simpatia tuturor. Daca adaugam si faptul ca ei au copiat fara rusine produse ale Apple atunci cred ca avem o strategie excelenta pentru a transforma brandul Samsung intr-unul de care fanii sa fie obsedati, asa cum isi doreste Younghee Lee.
As head of marketing for the Korean electronics maker, Lee said she wants to figure out “how I can engage with consumers from the bottom of their heart, and not just be a big and functional and rational and reasonable brand.” “Especially in U.S., people are obsessed with Apple,” Lee said, in a lengthy interview at the Consumer Electronics Show earlier this month. “It’s time to change people’s attention.” Lee, who worked for cosmetics brands L’Oreal and Lancome before joining Samsung four and a half years ago, said she wants consumers to love Samsung, to be obsessed with the company and its products.
Nu stiu strategia de marketing a celor de la Samsung insa calea pe care au luat-o ei acum le-a adus mai multa antipatie decat simpatie. A copia design-ul produselor altor companii si a arunca cu noroi in produsele altor companii nu e o solutie prin care poti transforma fani in fanboys. Apple a rulat campanii asemanatoare impotriva Mac-ului insa nu vad multa lume inghesuindu-se sa cumpere Mac-uri la fel cum cumpara iDevice-uri si nu e vorba doar de pret pentru ca vorbim de produse apreciate pentru calitatea lor. Din punctul meu de vedere Samsung poate deveni un brand iubit dar nu prin copierea produsele altora.