Compania Canalys, specializata pe analizarea aplicatiilor din App Store-urile din lumea intreaga, a facut o scurta analiza a pretului aplicatiilor din Android Market si App Store. Ei au comparat primele 100 de aplicatii platite din Android Market cu primele 100 de aplicatii platite din App Store si au realizat ca Android Market-ul are aplicatii de 2.5 ori mai scumpe. Mai exact, suma totala a celor 100 de aplicatii din Android Market a fost de 374.37$, cu o meie de 3.74$, in timp ce pretul primelor 100 de aplicatii platite din App Store a fost de 147$ cu o medie d 1.47$.
Canalys today released the results of a recent App Interrogator survey of the top paid-for and free apps from the leading consumer app stores to clients of its App Store Analysis service. The survey reveals that the top paid-for Android apps are priced dramatically higher than those on iOS for the iPhone. In the US, to purchase the top 100 paid-for apps in the Android Market would cost $374.37 – an average of $3.74 per app – more than 2.5 times the cost of the top 100 paid-for iPhone apps. The top 100 iPhone apps would cost $147.00, or $1.47 on average per app.
Facand o analiza si mai amanuntita, cei de la Canalys au descoperit ca primele 10 – 20 de aplicatii din Android Market au preturi cuprinse intre 3.47 si 4.09$ in timp ce primele 10 – 20 de aplicatii platite din App Store au preturi cuprinse intre 0.99 si 1.04$. Diferenta este enorma si demonstreaza ca in App Store desi sunt mai multe aplicatii platite, pretul lor este mult mai mic decat al celor din Android Market. Aceasta diferenta de pret ar putea avea o explicatie foarte simpla si plauzibila: fragmentarea. Aplicatiile din Android Market trebuie sa fie compatibile cu o gama extrem de diversificata de produse in timp ce in App Store exista un singur format pentu iPhone/iPod Touch-uri si altul pentru tablete iPad. Luam incalcul faptul ca aplicatiile facute pentru iPhone 3GS functioneaza fara probleme pe iPhone 4 si ca aplicatiile Retina Ready au deja grafica pentru iPhone 3GS.