In ultimele saptamani au existat foarte multe discutii in legatura cu modul in care aplicatiile din App Store acceseaza informatiile din iDevice-urile noastre iar acum Apple incepe sa ia masuri pentru imbunatatirea securitatii utilizatorilor. Deocamdata doar doua dintre cele 10 echipe ale Apple care verifica aplicatiile au inceput sa le respinga pe cele care preiau informatii despre UDID sau alte numere unice de identificare insa de saptamana viitoare inca 2 echipe vor face exact acelasi lucru. Apple i-a avertizat acum cateva luni de zile pe dezvoltatori ca va incepe sa le respinga aplicatiile care preiau aceste informatii si iata ca a inceput sa puna in practica masurile de securitate,
Amid extra scrutiny from Congress around privacy issues, Apple has started rejecting apps that access UDIDs, or identification numbers that are unique to every iPhone and iPad, this week. So here’s what I’m hearing. Two of the 10 review teams started doing blanket rejections of apps that access UDIDs this week. Next week, that will rise to four the ten teams, and keep escalating until all 10 teams are turning down apps that are still using UDIDs.
Pentru utilizatori vestile sunt foarte bune deoarece nu vor mai putea fi colectate informatii specifice despre fiecare iDevice in parte insa pentru cei care au retele care publica reclame vestile sunt rele deoarece nu vor sti ce fel de bannere sa afiseze utilizatorilor in baza istoriei de navigare pe internet si utilizare a aplicatiilor. Masura luata de Apple vine in urma intenselor critici formulate de catre presa din SUA dar si in urma numeroaselor intrebari puse de catre membri ai Congresului american iar acesta este un lucru bun. Schimbarea vine la presiunea americanilor insa ne influenteaza in bine pe toti.
In concluzie, daca sunteti un dezvoltator de aplicatii si intentionati sa publicati ceva in App Store, ar fi bine sa scoateti sistemele de tracking sau de reclame din aplicatie.