iOS 5 le da dezvoltatorilor de jocuri posibilitatea de a include in propriile titluri compatibilitate cu iCloud si optiunea de a incarca salvari din joc direct in sistemul celor de la Apple. Sistemul este foarte bun si cei de la Ubisoft vor implementa unui asemanator numit UPlay care ne va permite sa salvam progresul nostru in joc insa nu cu iCloud ci cu serverele companiei. Partea interesanta a acestui sistem este ca daca avem jocul instalat pe mai multe iDevice-uri sincronizate la acelasi cont Ubisoft atunci vom putea incepe un joc pe o tableta iPad si il vom putea continua pe un iPhone. Ideea este extrem de interesanta si deocamdata neaplicata in alte jocuri desi multe permit salvarea progresului macar cu ajutorul iCloud.
“I think that is a huge issue and I personally can’t stand it where I have to do something over again,” Chris Early, head of digital at Ubisoft told us in a one-to-one briefing when he visited the UK. “We have a cloud-based storage system for that data for you.”
“As a player, I absolutely hope that game saves across multiple devices will be like this in the future. From an Ubisoft perspective, yes they will,” he added.
Primul joc in care vom avea implementat acest sistem este Ghost Recon: Commander si ar fi fost interesat daca el ar fi functionat pe mai multe platforme pentru terminale mobile ne-ar fi permis sa incepem un joc pe un terminal Android si sa il continuam pe un iDevice. Deocamdata acest lucru este departe de realitate insa sistemul UPlay al celor de la Ubisoft se anunta a fi extrem de interesant. Ghost Recon: Commander ar trebui sa fie disponibil in viitorul apropiat in App Store si va stabili un nou standard pentru producatorii de jocuri insa nu se stie cati vor fi dispusi sa il implementeze in propriile titluri desi ar trebui sa o faca.