Operatorii de telefonie mobila subventioneaza o foarte mare parte din pretul terminalelor iPhone la cererea companiei Apple si se pare ca unele companii incep sa piarda bani din aceasta cauza. Motivul nu ar sta in vanzarile slabe ale terminalului ci in politica de upgrade instituita de operatori, politica pe care acum unii o regreta. Operatorul care subventioneaza un terminal se astepata ca in doi ani sa recupereze banii si sa obtina profit insa unii operatori ofera utilizatorilor optiunea de a cumpara un nou iPhone la pret subventionat la doar un an de la ultima achizitie. Aceasta politica a generat pierderi destul de mari pentru unii operatori si problema pare a isi gasi o rezolvare in reducerea subventiilor oferite pentru terminal.
Piecyk asserts that after raising average revenue per user (ARPU) by churning customers with subsidies, telecoms are going to begin contracting in subsidy payouts which will leave Apple with less iPhone sales in its third fiscal quarter. “Operators, unwilling to stall the pace of ARPU growth, offered generous upgrade policies including some that enabled a fully subsidized phone upgrade only one year in to a two year contract,” explains Piecyk. “We expect those policies to change as the faster upgrade rate of smartphones compared to legacy feature phones has been a costly surprise to post-paid and pre-paid operators, alike.”
Apple obliga operatorii sa ofere terminalele iPhone la pret subventionat pentru ca lumea sa il cumpere insa acestia nu mai par dispusi sa renunte la profit doar pentru a avea iPhone-ul in oferta si asta ar putea duce la o scadere a vanzarilor de terminale iPhone. AT&T, cel mai mare client al Apple din SUA, este decis sa implementeze reguli mult mai stricte pentru achizitionarea unui terminal iPhone nou in cazul clientilor care inca nu au platit un contract pentru un iPhone vechi si acelasi lucru l-ar putea face alti operatori din lumea intreaga.
Se estimeaza ca Apple ar putea pierde miliarde de dolari in fiecare trimestru fiscal din cauza acestor masuri pentru ca operatorii vor sa aiba profit similar cu cel obtinut de Apple insa cred ca in final compania din Cupertino va fi nevoita sa gaseasca o solutie prin care sa “impace” operatorii.