Daca v-ati jucat macar o data mai mult de 5 minute cu un terminal Android, atunci ati observat cu siguranta ca aplicatile facute pentru aceasta paltforma nu sunt la fel de frumoase precum cele facute pentru platforma iOS. Foarte multa lume stie acest lucru, pana si Google stie acest lucru, insa in spatele unei aparente diferente in design exista o problema mult mai mare. Ea incepe cu fragmentarea care exista pe platforma Android, continua cu software-ul Apple gandit pentru a face aplicatii cu un design frumos si se termina cu documentatia insuficient de bine gandita, documentatie care pe unii dezvoltatori de aplicatii pentru Android OS i-a pus in dificultate.
First, there’s fragmentation: When coding for iOS, developers deal with a very limited number of screen resolutions and hardware profiles. But when coding for Android, developers have to resolve a virtually limitless set of device parameters. “Android devices come in different shapes and sizes, different screen resolutions, different device speeds — and that’s actually a huge hurdle,” Karma app co-founder Lee Linden told Wired. “You need to be testing out something like 20 different phones with different resolutions and different processors, and that definitely makes development slower.”
Cei de la Wired au discutat cu o companie care dezvolta aplicatii pentru iOS si Android OS, iar reprezentantii acesteia au explicat ca fragmentarea este de departe cea mai mare problema a platformei companiei Google. Daca la iOS exista doar cateva rezolutii si cateva profile hardware, la Android OS exista zeci de astfel de aspecte si dezvoltatorii trebuie sa gandeasca aplicatiile pentru fiecare in parte. Vorbesc despre o munca laborioasa in care dezvoltatorii testeaza aplicatii pe zeci de terminale Android si in final nu toti cei care le instaleaza au parte de o experienta placuta pentru ca imaginile nu arata bine pe orice ecran.
Design is built into Apple’s DNA. Google’s legacy, on the other hand, is search. So it’s not too difficult to guess which platform places a higher premium on app U.I. and aesthetics — and which platform makes it easier to create beautiful software.
Lasam fragmentarea si trecem la software, deoarece Apple ofera aplicatii gandite pentru a ajuta la dezvoltarea altora care nu numai ca functioneaza bine, dar arata la fel de bine. Imaginile din acest articol prezinta cat se poate de bine diferenta si cei de la Wired spun ca Apple si-a gandit software-ul intr-un asa mod incat dezvoltatorii au la dispozitie tot ce le trebuie pentru a concepe aplicatii cu un design frumos si o interfata intuitiva. Desi pe platforma iOS dezvoltatorii nu au aceeasi libertate precum pe paltforma Android, iOS-ul le da posibilitatea de a face aplicatii care arata mult mai bine si sunt mult mai apreciate.
Developer tools and documentation are also less robust in the Android space. While Apple has had 20 years to perfect the art of developer support — refining its approach to SDKs and building well-defined human interface guidelines — Google is essentially starting from scratch with Android. The upshot is that iOS developers simply have more tools to implement intriguing, unique design. “It feels like you’ve got more documentation, both officially sanctioned and third-party, so that makes things smoother,” Campos said of iOS development. And this isn’t the case with Android.
La final lasam documentatia care, conform celor care au discutat cu Wired, este mult mai bine explicata si organizata daca vorbim despre platforma iOS. Cei de la Apple ofera dezvoltatorilor sai API-urile potrivite si explicatiile necesare pentru implementarea lor, insa in cazul celor de la Google dezvoltatorii trebuie uneori sa caute singuri explicatii la explicatii. Practic Apple s-a concentrat ceva mai bine pe suportul oferit dezvoltatorilor si de aici avem o diferenta intre aspectul aplicatiilor pentru cele doua platforme.
Practic Apple castiga deocamdata lupta cu Google in ceea ce priveste suportul oferit dezvoltatorilor, dar si in ceea ce priveste fragmentarea, insa ramane de vazut cum va arata situatia peste cativa ani.
This post was last modified on apr. 30, 2012, 9:14 PM 21:14