Acum doua zile am publicat articolul acesta si cei de la quickmobile mi-au cerut sa le dau dreptul de a explica politica proprie privind garantiile. Mai jos aveti intregul raspuns trimis de ei catre mine.
În cadrul articolului publicat pe blog-ul dumneavoastră (http://goo.gl/XRZV2) aţi prezentat în mod incorect situaţia garanţiei oferite de către societatea noastră pentru produsele Apple.
Dorim să precizăm că, după cum se poate observa din răspunsul iniţial, nu facem absolut nici o referire la agrearea sau neagrearea unui anumit software oferit de către o anumită companie. Condiţiile noastre de garanţie se referă exclusiv la agrearea unei metode de update, anume update-ul OTA (over-the-air) deoarece o astfel de metodă de update prezintă anumite elemente de siguranţă care elimină o parte din problemele ce pot apărea în cadrul unei astfel de proceduri. În cadrul unei proceduri de update OTA este eliminat un dispozitiv intermediar ce ar putea să afecteze în mod negativ terminalul mobil (datorită unor defecte fizice sau probleme de siguranţă software prezente în dispozitivul intermediar). Un update folosind un dispozitiv intermediar poate fi efectuat doar de către o persoană autorizată (prin persoană autorizată înţelegem o persoană autorizată desemnată de către producător sau de către societatea noastră). Aceste condiţii de service sunt stabilite de către societatea noastră având în vedere politica generală Apple privind garanţiile, ce poate fi observată pe pagina oficială (anume: http://www.apple.com/legal/warranty/products/ipad-english.html şi http://www.apple.com/legal/warranty/products/iphone-english.html). Punctul pertinent în aceste două link-uri este „WHAT IS NOT COVERED BY THIS WARRANTY?”, anume paragraful al doilea, litera „(f)” care precizează că orice intervenţie de upgrade sau expansiune (fără a se face diferenţiere între upgrade/expansiune hardware sau software) duce la invalidarea garanţiei dacă este efectuată de către o persoană care nu este un reprezentant al Apple sau un service autorizat Apple. Având aceste informaţii, considerăm că avem tot dreptul de a ne stabili propriile reguli în acord cu şi în limitele legislaţiei ţării.
Pentru o mai mare transparenţă, dorim să vă prezentăm şi o situaţie a comercializării (retail şi distribuţie) în România a produselor Apple (iPad şi iPhone) şi a intrărilor în service pentru acest tip de produse în perioada 20.12.2011 – 20.05.2012:
– iPhone: Din total produse vandute ( Iphone 3, 3GS, 4 şi 4S) au revenit în service în această perioadă 33 buc. Din aceste intrări, s-a anulat garanţia la 2 produse pentru utilizare necorespunzătoare (activarea senzorilor de umiditate/oxidarea unor componente interne şi în cel de-al doilea caz a fost vorba despre un ecran fisurat).
– iPad: Din total produse vandute (iPad1 , iPad 2 şi noul iPad) au revenit în service în această perioadă 19 buc. Din aceste intrări service, s-a anulat garanţia la 2 produse pentru utilizare necorespunzătoare (pentru primul produs a fost vorba de o carcasă deformată a produsului, cu urme de şocuri mecanice iar în cel de-al doilea caz a fost vorba despre un display fisurat – defect remediat în regim post-garanţie).
După cum se poate observa din informaţiile de mai sus, în perioada prezentată nu a fost vorba nici măcar o dată despre anularea unei garanţii pentru update software.
În încheiere, dorim să precizăm că probabil suntem singura societate din România care oferă o garanţie de 24 de luni pentru toate dispozitivele Apple comercializate (iPhone, iPad, MacBook şi iPod). De asemenea, toate produsele comercializate de către societatea noastră beneficiază de o garanţie în sistem door-to-door, clienţii noştrii nemaifiind nevoiţi să-şi piardă timp preţios cu livrarea unui produs în unitatea service.