Stiti ca in momentul de fata fiecare producator de telefoane mobile are un mod diferit de a isi raporta unitatile vandute in fiecare trimestru fiscal. Unii producatori numesc drept vanzari unitatile care sunt efectiv vandute de magazine catre utilizatori, insa altii numesc drept vanzari unitatile care sunt comandate de magazine, insa ajung doar in stocul acestora fara sa fie efectic cumparate de utilizatori. Samsung este compania care nu spune vreodata cat vinde exact, ea nu este singura, insa ea are cel mai mare numar de unitati care sunt trimise in canalul de distributie dar nu s-au vandut, insa sunt prezentate de companiile de statistica drept vanzari efective.
Imediat dupa ea urmeaza Apple care are o cifra mult mai mica de unitati trimise in canalul de distributie in fiecare trimestru fiscal, iar acum cateva luni Tim Cook spunea ca pe langa cele 35 de milioane de iPhone-uri vandute efectiv ar mai fi vreo 8 milioane in canalul de distributie. Din pacate e foarte greu sa mai afli care companii vand efectiv telefoane mobile sau nu, iar putine procedeaza precum Apple si anunta exact cat au vandut. Chiar si asa, romanul Horace Dediu de la Asymco au analizat datele furnizate de mai multe companii de analiza a pietei si a facut graficul de mai jos unde puteti afla cat vand efectiv companiile si cat ramane doar in canalul de distributie. Acolo aveti listate vanzarile de telefoane mobile, nu doar cele de smartphone-uri.