De cateva luni se tot zvoneste ca iPhone 5 ar urma sa aiba un ecran de 4 inch si o rezolutie de 1136 x 640 pixeli. Facand o comparatie cu rezolutia 960 x 640 a iPhone 4/4S observati ca schimbare ar urma sa fie semnificativa si imaginile de mai sus demonstreaza modul in care vor afecta ele rularea aplicatiilor pe iDevice-uri. S-a spus ca aplicatiile nu vor fi afisate bine pe ecranele iDevice-urilor si ca dezvoltatorii le vor actualiza greu, insa un studiu facut la WWDC 2012 demonstreaza ca dezvoltatorii nu sunt chiar atat de ingrijorati de schimbare si ca actualizare aplicatiilor pentru noua rezolutie nu se va dovedi a fi chiar atat de dificila.
Given the relative ease expected by developers for utilizing potential new iOS screen sizes, we believe the introduction of new screen sizes would not affect the success or availability of the apps on iOS.
Normal ar fi ca Apple sa implementeze un sistem care sa scaleze grafica aplicatiilor astfel incat ele sa functioneze fara probleme pe noile ecrane, asa cum s-a intamplat in cazul iPhone 4 si al sau Retina Display. Dezvoltatorii se bazeaza pe capacitatea celor de la Apple de a simplifica lucrurile si un asemenea sistem ar oferi dezvoltatorilor timpul necesar pentru a isi actualiza aplicatiile dupa lansarea iPhone 5, astfel incat utilizatorii sa nu fie afectati. In aceasta idee ei nu isi fac acum prea multe griji, dar ramane de vazut care va fi parerea lor in toamna.