In anul 2007 Apple lansa prima versiune a terminalului iPhone, care popular este cunoscuta sub numele de iPhone 2G. Aproape 5 ani de zile au trecut de atunci si compania Strategy Analytics sustine ca 250 de milioane de iPhone-uri ar fi fost vandute pana in prezent de catre Apple, iar ele au generat venituri de 150 de miliarde de dolari pentru cei din Cupertino. Incasarile ar fi atat din vanzari directe ale dispozitivelor, cat si din contractele inceheiate intre Apple si operatori, iar deocamdata nu se stie ce profit pur ar fi ramans la Apple.
The iPhone portfolio has become a huge generator of cash and profit for Apple. A quarter of a billion iPhones have been shipped cumulatively worldwide in the first five years since launch and Apple reaches its fifth birthday at the top of its game. However, there are emerging signs that the iPhone’s next five years could get tougher. Some mobile operators are becoming concerned about the high level of subsidies they spend on the iPhone, while Samsung is expanding its popular Galaxy portfolio and providing Apple with more credible competition.
Ca sa fiu sincer, performanta celor de la Apple merita laudata deoarece in doar 5 ani de zile compania a adunat peste 100 de miliarde de dolari in conturi si investitii pe termen lung/scurt, dar mai important a reusit sa isi deschida un drum catre alte piete. In baza iPhone-ului a fost lansat iPod Touch-ul, dar cea mai importanta “ramificatie” a sa are legatura cu tableta iPad. Daca iPhone-ul nu ar fi fost lansat si nu ar fi avut un succes atat de mare, atunci sansele ca tableta iPad sa ajunga pe piata ar fi fost destul de mici, insa iata ca lucrurile nu s-au desfasurat asa.