Nokia, una dintre cele mai mari si mai populare companii de pe glob a ajuns in momentul de fata un producator aflat in dificultati financiare, aflat pe punctul de a isi inchide activitatea. In anii ’90 si la inceputul anilor 2000 compania Nokia era “pe val”, era iubita, avea produse foarte populare, facea enorm de multi bani si avea un “iPhone” si o tableta “iPad”, dar nu stia ce sa faca cu ele. La inceputul anilor 2000 cei de la Nokia aveau prototipul unui smartphone cu ecran tactil si a unei tablete cu acelasi tip de ecran, ambele capabile sa faca, in mare, ceea ce facem noi acum cu propriile dispozitive. Desigur ca ecranele erau rezistive si nu chiar atat de grozave, insa la vremea aceea ar fi schimbat extrem de multe in mentalitatea oamenilor.
More than seven years before Apple Inc. rolled out the iPhone, the Nokia team showed a phone with a color touch screen set above a single button. The device was shown locating a restaurant, playing a racing game and ordering lipstick. In the late 1990s, Nokia secretly developed another alluring product: a tablet computer with a wireless connection and touch screen—all features today of the hot-selling Apple iPad.
“Oh my God,” Mr. Nuovo says as he clicks through his old slides. “We had it completely nailed.”
Smartphone-ul celor de la Nokia avea si un design frontal asemanator cu al iPhone-ului, insa din pacate echipa de conducerea a companiei Nokia nu a stiut sa beneficieze de ceea ce are si acum compania este aproape de a intra in faliment. Se pare ca in interiorul Nokia oamenii erau preocupati sa se lupte unii cu altii si nu sa dezvolte produse extroardinare, iar acum Apple le-a luat locul in inimile oamenilor. Daca tot ceea ce spune WSJ este corect, atunci Nokia a avut in fata o oportunitate majora careia i-a dat cu piciorul, insa in acele vremuri cu asta se ocupau oamenii din companiei, ei analizand oportunitatile luni de-a lungul pana cand nu mai puteau face nimic din ele.
“What struck me when we started working with Nokia back in 2008 was how Nokia spent much more time than other device makers just strategizing,” Qualcomm Chief Executive Paul Jacobs said. “We would present Nokia with a new technology that to us would seem as a big opportunity. Instead of just diving into this opportunity, Nokia would spend a long time, maybe six to nine months, just assessing the opportunity. And by that time the opportunity often just went away.”
Primul meu telefon nu a fost de la Nokia, insa prin Nokia am ajuns sa apreciez telefoanele destepte, de la Nokia am ajuns la iPhone si, din punctul meu de vedere, ar fi pacat ca o companie precum Samsung sa ramana pe piata in timp ce Nokia si RIM si-ar inchide portile.