In ciuda proceselor in care cele doua companii sunt angrenate si prezinta multe informatii in fata unei instante, cred merita sa va prezint si o strategie a Samsung din care Apple poate invata ceva. Samsung, ca multe alte companii, obisnuieste sa faca foarte multe promotii pentru a isi vinde terminalele si am vazut tablete/smartphone-uri oferite cadou la achizitionarea unor televizoare, acum vad ca la achizitionarea unei tablete Galaxy Tab 10.1 primesti cadou un telefon mobil si Samsung SUA da bani inapoi celor care cumpara un smartphone Samsung nou.
Apple nu face acelasi gen de promotii, da ofera bani pentru produse reciclate, insa nu se implica atat de mult in promotii pentru vanzarea iDevice-urilor sale. Apple ofera produsele la preturi standard sau subventionate, nu lasa pe oricine sa faca concursuri pentru iDevice-urile sale, nu lasa orice companii sa faca spoturi publicitare cu promotii pentru iDevice-urile sale si de aici se genereaza o scadere in vanzari. Samsung in schimb are alta strategie si zecile de milioane de smartphone-uri vandute de ei includ terminale oferite la promotii, terminale oferite gratuit, etc, dar asta nu inseamna ca, compania pierde bani.
Apple ar putea castiga mult mai multi bani si ar putea vinde mult mai multe terminale daca s-ar implica in actiuni asemanatoare, dar nu o face preferand sa isi pastreze statutul de companie premium cu produse premium. Am observat anul acesta ca Apple le permite operatorilor sa vanda iPhone-uri la preturi mult mai mici decat in anii trecuti si acesta este un semn ca Tim Cook recunoaste necesitatea unei schimbari care va veni pe masura ce competitorii Apple vor deveni tot mai puternici.