Pentru o companie brandul este unul dintre cele mai importante componente deoarece el motiveaza, in genereal, consumatori sa achizitioneze anumite produse. Puterea unui brand poate fi masurata si prin valoarea acestuia, iar in momentul de fata brandul companiei Apple valoreaza intre 33.5 si 183 de miliarde de dolari. In imaginea de mai sus aveti un grafic in care sunt comparate valorilor catorva branduri foarte importante si observati ca ele sunt prezentate cu valori diferite.
The most valuable brand in the world, according to WPP PLC’s Millward Brown, is Apple Inc., worth $183 billion—nearly a third of the company’s market capitalization of $581 billion.
Omnicom Group Inc.’s Interbrand, however, judges Apple’s brand as worth only $33.5 billion, or eighth, behind such names as MicrosoftCorp. (ranked third at $59 billion), International Business MachinesCorp. and Coca-Cola Co. (first at $71.9 billion). Interbrand notes its estimate of Apple’s brand value has risen.
Cei de la Wall Street Journal au facut graficul de mai sus si ei sustin ca valoarea brandului unei companii este diferit in functie de intrebarile pe care le pui diverselor agentii care se ocupa cu estimarea valorii lor. Practic este foarte greu sa pui pret pe brandul unei companii si toate aceste estimari au o foarte mare marja de eroare, dar in final ele nu prea influenteaza in vreun fel sau altul modul in care compania evolueaza pe bursa, de exemplu. Brandul Apple valoreaza intre 33.5 si 183 de miliarde de dolari, dar nimeni nu poate sti exact cat.