In noul iOS 6 Apple a implementat o functie numita Limit Ad Tracking, insa ea nu a fost explicata in vreun fel in conferinta ce a avut loc aseara in San Francisco. Cei care au descoperit-o nu stiau ce folos are ea, dar Apple explica pe in meniul de setari al iOS ca prin sistem incearca sa faca impiedice advertiserii sa identifice utilizatorii si iDevice-urile lor cand navigheaza pe internet. Apple a spus ca va renunta la oferirea de informatii despre UDID-uri, iar pentru advertiseri a facut acest Advertising Identifier care nu ofera informatii personale despre utilizator si are un caracter temporar, deci advertiserul nu va sti sa identifice terminalul dupa o anumita perioada de timp.
iOS 6 introduces the Advertising Identifier, a non-permanent, non-personal, device identifier, that advertising networks will use to give you more control over advertisers’ ability to use tracking methods. If you choose to limit ad tracking, advertising networks using the Advertising Identifier may no longer gather information to serve you targeted ads. In the future all advertising networks will be required to use the Advertising Identifier. However, until advertising networks transition to using the Advertising Identifier you may still receive targeted ads from other networks.
Prin acest sistem Apple incearca sa oblige advertiserii sa nu mai serveasca reclame taghetate pentru fiecare utilizator in parte, insa deocamdata aplicatiile trebuie actualizate pentru a folosi sistemul. Pana la actualizarea lor, noi vom fi in continuare monitorizati, insa presupun ca la un moment dat Apple va decide sa retraga din App Store aplicatiile care nu folosesc sistemul, obligandu-i pe toti sa il implementeze. In esenta Apple incearca sa ne faca anonimi in fata advertiserilor si desigur ca asta nu este in beneficiul celor care vand reclama.