In luna decembrie a anului trecut Apple a fost amendata cu suma de 900.000€ pentru ca nu isi informa corect clientii in legatura cu drepturile pe care le au in ceea ce priveste garantia pentru produsele achizitionate din magazine proprii. Apple le spunea clientilor ca beneficiaza de garantie de 1 an pentru produse si ca pentru a o extinde este nevoie de achizitionarea unui AppleCare, insa clientii beneficiau de 2 ani de garantie, iar Apple nu le spunea asta pentru a isi vinde propria garantie optionala care costa 100$/€.
We have had a lot of reports from customers saying the phenomenon of miss-selling warranty protection was continuing, even after the action of the Antitrust Authority and the TAR ruling. Apple products are excellent and I use them myself. It’s just a shame the quality of the marketing is not as good as the products themselves.
In ciuda amenzii luate atunci si in ciuda unor amenintari cu suspendarea activitatii pentru 30 de zile, Apple a facut cum a dorit ea, iar acum un nou proces a fost intentat impotriva companiei. Federconsumatori si The Center for the Protection of Consumers and Users (CTCU) sunt cele doua entitati care au chemat Apple in instanta, ele sustinand ca Apple continua sa nu respecte legea in Italia, cerand de la companie despagubiri pentru incalcarile trecute si prezente ale drepturilor consumatorilor italieni. In discutie a fost adusa atat amenda luata de Apple iarna trecuta, cat si o scrisoare a comisarului pentru justitie
, Viviane Reding, scrisoare in care ea afirma ca toate statele membre ale UE trebuie sa protejeze drepturile consumatorilor in fata unor companii precum Apple.Avand in vedere ca Apple a fost gasita vinovata in trecut pentru incalcarea legislatiei italiene si comunitare, exista sanse mari ca acest proces sa aiba succes, insa ramane de vazut cat va fi compania obligata sa plateasca efectiv catre consumatori.
This post was last modified on oct. 11, 2012, 10:06 AM 10:06