Cei de la Opera au prezentat recent rezultatele situatia segmentului de avertising mobil in Q3 2012 si printre informatiile oferite in documentatie au afirmat ca platforma iOS este cea mai profitabila pentru advertiseri. Practic ei spun ca pe aceasta platforma se inregistreaza cei mai multi bani din afisarea materialelor publicitare pe pagini web, posesorii de iDevice-uri avand cea mai mare disponibilitate de a da click pe un asemenea banner publicitar. La distanta mare de ei urmeaza posesorii de terminale Android, in timp ce utilizatorii de terminale BlackBerry sau Symbian se claseaza pe pozitiile 3 si respectiv 4.
Once again, this quarter, iOS leads the pack in monetization performance with an average eCPM of $1.64. This outperforms the global average eCPM of $1.31 by over 25%. The overperformance of mobile web is attributed to the relative scarcity of impressions, which results in a higher eCPM for publishers. Among all of the publisher categories, Business, Finance & Investing generates more revenue per impression than any other publisher category. However, this last quarter, the rapidly growing Sports category — closely followed by Music, Video & Media — caught, and then overtook, the Business category in terms of total revenue.
Pozitionarea platformei iOS ca lider in acest segment vine ca o consecinta normala a faptului ca iDevice-urile sunt in general mult mai des utilizate pentru navigare pe internet in detrimentul altor terminale mobile. Deocamdata iOS-ul este lider, insa pe masura ce tot mai multe terminale Android se vor conecta la internet, diferenta dintre platforme se va reduce simtitor, asta desigur daca acele terminale vor fi in final utilizate si pentru a deschide cate o pagina web.