iPhone 5 a fost lansat in luna septembrie si desi terminalul s-a vandut foarte bine, anul acesta Apple a vandut mai multe modele vechi ale iPhone decat in anii trecuti. Daca anul trecut iPhone 4S a reprezentat 90% din vanzarile de terminale iPhone in prima sa luna de disponibilitate pe piata, anul acesta iPhone 5 a reprezentat doar 68% din vanzari in aceeasi perioada. Aceasta diferenta este data de faptul ca utilizatorii prefera sa cumpere mai multe iPhone 4/4S la preturi mai mici decat ale iPhone 5, disponibilitatea lor pe piata afectand serios vanzarile noului dispozitiv.
This is all about how the pie is sliced. In the current launch, the 4 and 4S slices are bigger, relative to the 5 slice than the 3GS and 4 slices were relative to the 4S slice during the prior launch. Similarly, the 64 gigabyte slice is smaller, relative to the 16GB and 32GB slices of the 5 than the 64GB slice was relative to the 16GB and 32GB slices of the 4S when it was launched. ASP compression naturally leads to margin compression, which is a big fear of Apple shareholders as their markets become more competitive
Pentru Apple aceasta reorientare a preferintelor cumparatorilor nu este chiar atat de benefica deoarece achizitionarea terminalelor ieftine aduce o scadere a profitului generat de fiecare vanzare. Daca la iPhone 5 Apple castiga cateva sute de dolari/euro la fiecare vanzare, la iPhone 4/4S profitul este mult mai mic prin prisma pretului scazut. Lumea a cerut de la Apple iPhone-uri ieftine, compania le vinde, insa asta o afecteaza serios, dar pe termen lung exista sanse mici, ca americanii sa revina la vechea strategie.