In anii imediat urmatori lansarii App Store-ului, aplicatiile platite erau cele mai descarcate din magazinul celor de la Apple, insa o data cu trecerea timpului, alte modele de business au devenit populare. Mai exact, modelul freemium este in momentul de fata in topul preferintelor utilizatorilor, dar si al dezvoltatorilor, acesta generand pentru dezvoltatori mult mai multi bani decat aplicatiile platite. In App Store SUA, topul aplicatiilor pentru iPad care genereaza cele mai mare incasari nu are vreo aplicatie platita, ci doar aplicatii gratuite care genereaza venituri prin in-app purchase-uri.
In topul aplicatiilor pentru iPhone care genereaza cele mai mari venituri exista doar o singura aplicatie platita, restul fiind dezvoltate avand la baza modelul freemium. Practic modelul freemium domina App Store-ul american in momentul de fata, iar ceea ce se intampla acolo va tranzita oceanul si se va aplica in viitorul apropiat inclusiv in Europa, Asia, Africa sau Australia. Majoritatea dezvoltatorilor au simtit tendinta utilizatorilor de a descarca aplicatii gratuite si de a fi dispusi sa plateasca pentru continut suplimentar, au exploatat dorinta lor si acum castiga extrem de multi bani.
Aplicatiile platite sunt o “specie” pe cale de disparitie si nu vor trece foarte multi ani pana in momentul in care dezvoltatorii vor renunta complet sa mai publice aplicatii platite in defavoarea celor freemium.