iPhone Mini este anuntat ca un produs pe care Apple trebuia sa il lanseze acum doi ani de zile, insa se pare ca 2013 va fi anul in care acest produs ar urma sa ajunga pe piata. Un analist al Morgan Stanley a avut ocazia de a discuta cu CFO-ul Apple, Peter Oppenheimer, despre companie si viitoarele sale produse, iar din aceasta discutie ea ar fi inteles ca iPhone Mini ar urma sa ajunga pe piata anul acesta. Kate Huberty sustine ca pentru Apple inovarea ramane una dintre principalele prioritati, insa succesul iPad Mini, vanzarile relativ puternice ale iPhone 4 si dorinta chinezilor de a cumpara iDevice-uri ieftine va determina lansarea acestui dispozitiv.
We also see several signs that a lower priced iPhone makes sense: 1) iPad Mini is expanding Apple’s customer base with 50% of purchases in China/Brazil representing new customers to the ecosystem. 2) Chinese consumers show a desire to purchase the latest version of iPhone (instead of discounted older generations). 3) iPhone 4 demand surprised to the upside in the December quarter. Even at a low 40% gross margin and 1/3 cannibalization rate, we see an “iPhone Mini” as incremental to revenue and gross profit dollars.
Practic pentru Apple acest iPhone Mini ar genera vanzari pe care compania in mod normal nu le-ar produce, ar putea atrage zeci de milioane de clienti in primul an de la lansare si zeci de miliarde de dolari in incasari. Lansarea iPhone Mini ar reprezenta o extindere logica a liniei de iDevice-uri fabricate de catre compania Apple si ar ajuta-o sa ajunga din urma Samsung-ul care in momentul de fata pare de neoprit. Desigur ca iPhone Mini ar afecta imagina “premium” a celor de la Apple, insa cred ca Tim Cook si managerii sai vor gasi o metoda de a face un iPhone ieftin sa para premium.