Desi pare greu de crezut, avand in vedere ca in Romania nu exista foarte multe spoturi publicitare sau panouri care promoveaza iDevice-uri ori produse Apple, compania din Cupertino a cheltuit 333 de milioane de dolari anul trecut pentru a isi promova iPhone-urile. Fata de anul 2011 cifra este cu 80 de milioane de dolari mai mare, adica aproximativ o treime, insa daca facem o comparatie cu Samsung, atunci lucrurile sunt complet diferite. Coreenii cheltuiau in 2011 78 de milioane de dolari pentru a isi promova telefoanele mobile, insa in 2012 au cheltuit 401 milioane de dolari, de aproape 6 ori mai mult decat in 2011, si cu 68 de milioane de dolari mai mult decat Apple.
The willingness to spend heavily could prove even more important as the technology gap between rivals narrows. “They understand how to build a strong product…and have been willing to invest to drive their success,” said Michael Sievert, chief marketing officer of T-Mobile USA Inc., a unit of Deutsche Telekom DTE. To be sure, Apple remains a powerful brand that benefits from its own advertising and ubiquitous references in popular culture. Apple’s iPhone is America’s most effective mobile phone brand, advertising analytics firm Ace Metrix said in January. But Samsung finished second in phones and was the top technology brand of 2012, said Ace.
Anul trecut vanzarile de smartphone-uri Samsung au crescut enorm de mult si daca ne uitam la grafic observam exact de ce. Practic Samsung a cheltuit de 6 ori mai multi bani pentru promovarea produselor si cresterea in vanzari fiind pe masura, coreenii depasind fara drept de apel Apple in ceea ce priveste vanzarea globala de smartphone-uri. Pe de alta parte, cei de la HTC si-au redus la mai putin de jumatate banii alocati promovarii produselor, Blackberry si Nokia luand decizii similare, insa reducerile fiind mai mici.
Practic acest grafic ne invata ca promovarea puternica genereaza vanzari mari.