iRadio este un nou serviciu de streaming audio cu care Apple incearca sa cucereasca o piata in care Pandora si Spotify sunt regi, insa spre deosebire de cele doua companii americane, Apple ar intentiona sa ofere serviciul gratuit la nivel international. Apple se apropie de incheierea unor acorduri cu Warner Music si Universal Music Group pentru a aduce acest serviciu utilizatorilor din lumea intreaga, iar totul ar urma sa fie disponibil gratuit, dar Apple va rula reclame in timpul stream-ului, oferind o parte din incasari companiilor producatoare si distribuitoare de muzica.
That includes a quick way for consumers to buy a song they hear, potentially boosting download sales from iTunes, as well as a revenue share of new audio ads Apple is planning to add to the free service, according to sources. Even so, Apple has told the labels it’s determined to get all its deals signed in time for a summer rollout. In addition to the U.S., Apple is hoping to quickly unveil the service in up to a dozen territories, according to sources, including the U.K, France, Germany, Australia, and Japan. Apple’s annual developers conference, where it first introduced iCloud and iTunes Match in 2011, typically happens in early June.
Serviciul celor de la Apple este foarte apropiat de cel al Pandora, ar urma sa ofere posibilitatea de a reasculta o melodie, de a cumpara melodii prin iTunes, iar lansarea oficiala ar urma sa aiba loc simultan in mai multe tari de pe glob. Practic Apple a inteles ca utilizatorilor le place sa asculte muzica, mai ales cand nu trebuie sa plateasca pentru ea, iar lansarea iRadio i-ar putea aduce extrem de multi clienti noi, satisfacuti de faptul ca pot asculta melodiile populare fara a le plati. iRadio ar urma sa ofere posturi radio cu melodii prestabilite de catre Apple, nu va fi un serviciu on-demand, adica nu il veti putea folosi pentru a asculta exact ce melodii doriti, ci veti putea asculta melodii populare din diversele genuri in baza carora sunt concepute posturile radio virtuale.