Lansarea Apple Maps impreuna cu iOS 6 a fost una dintre cele mai mari greseli ale companiei Apple si daca Steve Jobs ar fi trait, probabil ar fi concediat echipa care a administrat aceasta lansare, asa cum a facut cu cei care au lansat MobileMe-ul ce a dezamagit la fel de multi utilizatori. Intr-un interviu dat de catre Noam Bardin, CEO-ul Waze, pe scena unei conferinte All Things Digital Dive into Mobile, am aflat ca atat el cat si colegii sai au fost uimiti de catre criticile aduse de catre fanii Apple sistemului dezvoltat de catre companie.
Consumers now have a quality bar, and that bar is going up rapidly. Two years ago, Apple’s Maps app on iOS 6 would’ve been a fine product. Google is out there creating a standard of quality. We feel like we’re the only real competition. Rumors say it is $1 billion to $2 billion spent by Google a year.
Desi Apple Maps evolueaza incet dar sigur, problema celor de la Apple, in opinia CEO-ului Waze, sta in faptul ca partenerii sai nu pot investi la fel de multi bani precum Google in dezvoltarea sistemului de harti. Consumatorii au acum asteptari foarte mari de la servicii de acest gen, Google are in momentul de fata cea mai stabila si buna platforma, cheltuie intre 1 si 2 miliarde de dolari anual pentru intretinere si imbunatatire, iar partenerii Apple nu pot face acest lucru. TomTom furnizeaza majoritatea datelor din Apple Maps, compania are probleme in a oferi harti actualizate pentru multe zone de pe glob, inclusiv Romania, iar acest lucru nu o ajuta pe Apple.
E putin probabil ca Apple Maps sa poata concura eficient cu Google Maps in afara SUA si a Europei de Vest in urmatorii ani, insa cu investitii solide Apple isi poate ajunge competitorul din urma.