In Q1 2013(Q2 2013 pentru Apple) Apple a vandut aproape 20 de milioane de tablete iPad, cu 8 milioane mai multe decat in aceeasi perioada a anului trecut, insa din pacate acest lucru nu a ajutat-o sa isi revina la cota de piata detinuta acum un an de zile. Conform presupunerilor analistilor de la Strategy Analytics, compania Apple detine in momentul de fata 48.2% din piata tabletelor, cu 15% mai putin decat acum un an de zile si cu doar aproape 5% mai mult decat toti producatorii de tablete Android care au inceput sa vanda din ce in ce mai multe unitati.
Global branded tablet shipments reached an all-time high of 40.6 million units in Q1 2013, surging 117 percent from 18.7 million in Q1 2012. Demand for tablets among consumer, business and education users remains strong. Apple produced a solid performance this quarter as the Mini had its first full term and shipped a robust 19.5 million mixed iPads worldwide maintaining market leadership with 48 percent share during the first quarter of 2013. Android captured a record 43 percent share of global branded tablet shipments in Q1 2013, rising from 34 percent a year earlier. Global Android tablet shipments increase 177 percent annually to 17.6 million units.
In primul trimestru al anului 2013 putin peste 40 de milioane de tablete au fost vandute in lumea intreaga, aproape jumatate dintre ele au fost produse de catre Apple, iar cealalta jumatate au fost dezvoltate de catre diversii producatori care utilizeaza Android OS, Windows OS si alte sisteme de operare. Practic intr-un an de zile piata tabletelor a crescut atat de mult, incat cele 8 milioane de tablete vandute de Apple in plus fata de anul trecut nu au ajutat compania sa creasca si nici macar sa isi pastreze cota de piata.
Pe piata tabletelor asistam la un fenomen similar cu cel inregistrat pe piata smartphone-urilor, iar in Q2 2013 iOS-ul ar putea ajunge pe locul 2 in topul celor mai populare sisteme de operare pentru tablete.