Apple are reguli extrem de stricte in ceea ce priveste semnarea de contracte cu operatorii de telefonie mobila, cerandu-le acestora sa cumpere un numar fix de terminale si sa vanda un anumit numar de dispozitive. Din cauza acestor reguli, cei de la Apple refuza sa incheie contracte cu multi operatori de telefonie mobila si ignora o piata de 2.8 miliarde de abonati din lumea intreaga. Daca totusi Apple nu refuza un operator, acesta poate refuza sa incheie un contract pentru ca nu poate vinde iPhone-urile subventionate, un operator din Cehia luand decizia de a nu vinde iPhone-uri chiar din aceasta cauza.
For smaller wireless-service providers, teaming up with Apple can be a double-edged sword. U.S. Cellular signed on last week to offer the phone after agreeing to sell $1.2 billion worth of handsets over three years. The company had long said that the handset costs too much; yet, not having the iPhone was costing it customers. Telefonica Czech Republic dropped the iPhone because it couldn’t afford the subsidy.
Practic Apple impune reguli foarte stricte pentru a se asigura ca genereaza vanzari si are un profit destul de mare, insa strategia o impiedica sa castige mai multi bani. O relaxare a regulilor ar aduce iPhone-ul in mult mai multe retele de telefonie mobila, l-ar aduce in fata mai multor potentiali clienti, insa e greu sa mentii imaginea de produs premium cand acel produs este disponibil peste tot.