Foxconn este principalul partener Apple care asambleaza iPhone-urile ce sunt vandute in lumea intreaga, insa stransa colaborare dintre cele doua companii ar urma sa nu se rezume doar la atat. Parteneriatul cu Apple le aduce celor de la Foxconn aproximativ 40% din actualele venituri, insa compania este interesata sa isi diversifice afacerile, asa ca intentioneaza sa isi mute atentia de pe iPhone-uri catre televizoare, iar o posibila colaborare cu Apple si in acest domeniu este luata in calcul.
Analysts say Foxconn’s strategy satisfies two seemingly contradictory goals. The company does not want to compete with clients directly, because it has TV assembly orders from Sony, Sharp and Toshiba. […] But it needs to absorb excess LCD panels produced by the Sakai factory to take advantage of the lower manufacturing cost per unit. Therefore, Foxconn negotiates with partners to sell the television at or below its production cost.Analysts say Mr. Gou’s efforts to buy an LCD factory and vertically integrate his television manufacturing represent anticipation that orders for an Apple television product will come his way.
“Their gamble now is if Apple will put out a TV, and they should know better than anyone else in the world,” said [Thompson] Wu, the Credit Suisse analyst. “They’re making a bet that it’ll work.”
Desi unii s-au grabit sa spuna ca Foxconn ar fi interesat sa nu se mai concentreze pe relatia cu Apple si asamblarea iPhone-urilor, in realitate taiwanezii se pregatesc pentru posibila lansare a unui iTV. O colaborare cu Apple si in acest domeniu ar creste semnificativ incasarile celor de la Foxconn, le-ar putea permite sa furnizeze si o parte din excesul de LCD-uri pe care compania il are, insa in final ramane ca Apple sa se hotarasca daca este timpul sa aduca un nou model de televizor pe piata.