iOS si Android OS au in spate cele mai mari magazine de aplicatii de pe glob, iar acest lucru le-a ajutat sa genereze cele mai mari vanzari de smartphone-uri si tablete. In ciuda eforturilor depuse de Microsoft si Blackberry, deocamdata majoritatea aplicatiilor importante din App Store si Google Play nu se regasesc in magazinele corespondente pentru Windows Phone si Blackberry 10. Informatiile vin de la Canalys, o companie care a monitorizat aplicatiile publicate in toate magazinele virtuale de aplicatii si a ajuns la o concluzie pe care multi o stiau deja.
Of the top 50 free and top 50 paid apps featured in the Apple App Store and Google Play in the United States, based on their aggregated rankings over the first 20 days of May 2013, just 34% feature in either the Windows Phone store or BlackBerry World (as of 21 May 2013). The Windows Phone store contained 16 of the top 50 free Apple App Store applications, and 14 of the top 50 paid. It contained 22 of the top 50 free Google Play store’s applications, and 13 of the top 50 paid. In comparison, BlackBerry World contained BB10 versions of five of the top 50 free Apple App Store applications, and nine of the top 50 paid. It contained 11 of the top 50 free Google Play store applications, and 11 of the top 50 paid.
Practic doar o treime dintre cele mai populare si descarcate aplicatii din App Store si Google Play se regasesc in celelalte magazine de aplicatii si aceasta este o mare problema. Platformele Microsoft si Blackberry fie au pierdut foarte multi utilizatori, fie nu au castigat prea multi, iar cert este ca pierd razboiul cu Apple si Google. Problema pentru ele este ca nu reusesc sa convinga indeajuns de multi dezvoltatori sa publice aplicatii importante in magazinele lor, iar stimulentele financiare n-au avut succes.
In momentul de fata o platforma mobila fara un magazin de aplicatii puternic nu conteaza foarte mult, iar Microsoft si Blackberry resimt din plin acest lucru.