X

Uniunea Europeana chestioneaza operatorii de telefonie mobila in legatura cu regulile impuse de catre Apple pentru vanzarea iPhone-urilor

  Acum cateva saptamani de zile v-am spus ca Uniunea Europeana ar putea initia o investigatie pentru a afla ce fel de relatie are Apple

cu operatorii de telefonie mobila si daca americanii impun anumite reguli pentru vanzarea iPhone-urilor. Totul a inceput recent cu un chestionar de 9 pagini trimis de catre UE spre operatorii de telefonie mobila, acel chestionar urmand a fi utilizat in investigatia propriu-zisa. In document UE intreaba operatorii daca Apple le impune sa cumpere un anumit numar de iPhone-uri pentru a putea vinde dispozitivul, daca anumite functii sunt dezactivate in anumite parti ale Europei, daca li se interzice sa promoveze foarte mult dispozitivul si daca Apple trebuie sa aiba parte de aceleasi subventii precum alt operatori de telefonie mobila.

The nine-page questionnaire sent to telecoms groups primarily relates to sales practices, including whether Apple forces groups to buy a minimum number of iPhones, restrictions on the use of marketing budgets, and clauses that ensure Apple is always offered no worse subsidies and sales terms than other smartphone makers. It also asks whether Apple places technical or contractual restrictions on the iPhone 5 that mean it cannot be used on high-speed 4G networks in Europe. There are also indications that certain technical functions are disabled on certain Apple products in certain countries in the EU/EEA. If the existence of such behaviour were to be confirmed, it might constitute an infringement of [antitrust law],

  Operatorii au timp pana la jumatatea lunii viitoare pentru a raspunde la acest chestionar si daca in urma analizarii lor se doveste faptul ca legislatia antitrust a fost incalcata de catre Apple, atunci compania americana ar putea fi sanctionata. S-a spus de multe ori ca Apple le impune operatorilor de telefonie mobila sa cumpere un numar minim de iPhone-uri, sa ofere subventii de un anumit nivel, sa nu-si foloseasca bugetele de marketing in exces, etc, iar aceasta investigatie ar putea aduce putina normalitate in relatiile dintre companie si operatori.

This post was last modified on mai 27, 2013, 8:53 AM 08:53

Disqus Comments Loading...