iRadio, serviciul de streaming audio pe care Apple il dezvolta de cativa ani, ar putea fi lansat anul acesta, compania americana incheind un acord de licentiere cu cei de la Warner Music. Warner Music este una dintre cele mai mari case de discuri din SUA si de pe glob, iar parteneriatul incheiat cu Apple aduce iRadio cu un pas mai aproape de catre utilizatori. Apple a fost de acord sa plateasca 10% din veniturile generate de catre reclame pentru a incheia parteneriatul, procentul fiind dublu fata de cel oferit de catre Pandora partenerilor sai.
Under the deal, Apple will give Warner Music Group’s publishing arm 10% of ad revenue — more than twice what Internet radio giant Pandora Media Inc. pays major music publishers. Warner’s terms with Apple could pave the way for other major publishing deals to follow. Apple has indicated to people involved in the negotiations that the service could be announced at its annual developers conference, which begins June 10 in San Francisco.
Singurul obstacol major care impiedica Apple sa prezinte iRadio la WWDC 2013 este Sony care deocamdata nu a fost de acord cu termenii propusi de catre Apple. Daca Sony va fi intr-un final convinsa, atunci iRadio ar urma sa fie oferit gratuit utilizatorilor, Apple urmand a vinde publicitate in interiorul stream-urilor. Apple incearca sa concureze cu Google, Pandora, Spotify, etc, iar integrand acest serviciu gratuit intr-un ecositem de peste 400 de milioane de terminale, are sanse foarte mari sa-l transforme in cel mai mare de pe glob.