Apple are o echipa de design extrem de talentata si printr-o recenta serie de spoturi publicitare compania incearca sa aduca in atentia lumii intregi talentul care se afla in interiorul sau. Separat de eforturile companiei, specialistii in design crediteaza compania Apple cu dezvoltarea a doua dintre cele mai bune design-uri concepute pentru produse lansate in ultimii 100 de ani. Primul este cel al Apple Macintosh, un produs lansat in anii ’80, iar cel de-al doilea este al iPod-ului, un produs lansat in anul 2001.
Prezenti la editia de anul acesta a Zilei Internationale a Design-ului Industrial, cei de la CNN i-au intrebat pe unii dintre cei mai cunoscuti si apreciati experti in design industrial care sunt 12 dintre cele mai bune design-uri concepute vreodata. Separat de cele doua ale companiei Apple, pe lista se numara si design-ul scarilor rulante din mall-ur, design-ul scooter-ului Piaggio Vespa, avionul spatial al celor de la Virgin, floppy disk-ul, pustile mitraliera AK-47, automobilul Fort Model T sau motorul cu reactie.
“When Apple Mac said hello to the world in 1984 it turned the computing industry on its head,” says Dick Powell, co-founder of design agency SeymourPowell. “It seamlessly combined outstanding software and hardware into an experience. Other than the Jobs-less years it spent in the innovation wilderness, it’s still doing it.” The iPod, the product so iconic it defined a generation. Nick Rhodes, head of the Industrial Design MA at the University of London, nominated the mp3 player because “it so clearly demonstrates the benefits of collaborative efforts.” “This is no longer the province of a single ‘hero’ designer,” he says “but rather the unified work of many practitioners.”
Ca sa fiu sincer, pentru Apple aceasta este o mare, mare onoare si ea demonstreaza cat de important este design-ul unor produse vandute in lumea larga, cei din interiorul Apple fiind perfect constienti de acest lucru.